Vidlice na freestyle koloběžku se liší zejména podle typu komprese, která drží celou koloběžku pohromadě a kompatibility s kolečkem. Téměř všechny vidlice jsou vyrobeny z hliníku a mohou být označovány jako 8STD a 12STD. Ve většině případů je vidlice 8STD, což znamená že má 8mm díru na osu a také používá 8mm osu. Je však možné, že některé vyšší a mohutnější koloběžky budou používat 12STD systém, což tedy znamená, že osa je 12mm a tedy i kolečko musí být 12STD. Existuje několik typů kompresí a mezi nejvyužívanější patří závitová komprese, IHC, ICS-10, HIC a SCS.
Nížší a menší koloběžky mohou být vybaveny závitovou kompresí, což znamená, že celá vidlice je jeden velký závit a v tom případě komprese vzniká díky velké matici. Takové vidlice najdeš zvlášť jen zřídka, proto pokud už máš závitovou vidlu a chtěl bys jinou, ujisti se, že ostatní komponenty ti s jiným typem komprese budou pasovat.
IHC vidlice se používají zejména ve skateparkových kompletech, jelikož jsou hlavně lehké. Komprese zde vzniká díky shimu (vysoká podložka se zářezem po výšce), čepičce a kompresnímu šroubu, který se utahuje přímo do vidlice (vidlice má vbudovaný závit v těle). Na takový typ se používá klasická objímka jako upevnění řídítek o vidlici. IHC vidlice jsou kompatibilní s menším průměrem řidítek (Standard)
HIC a SCS vidlice bývají často spojeny v jednom produktu, jelikož se jedná o stejný průměr (oversized) ale liší se ve způsobu komprese. HIC systém se skládá stejně jako IHC, jediný rozdíl je tedy v tom, že HIC vidlice je hrubší, proto je kompatibilní s ocelovými a titanovými řidítky. SCS systém nepoužívá shim, ale přímo na vidlici se nasazuje SCS objímka, která pak s čepičkou vytvoří kompresi. SCS a HIC vidlice jsou pevnější, ale mnohdy i těžší.
ICS-10 vidlice v současnosti vyrábí hlavně výrobce Ethic. Systém spočívá v tom, že vidlice nemá v sobě závit, ale používá speciální šroub, který se vsune ze spodu a šroubuje se přímo do řidítek, která mají vbudovaného ICS ježka. Vidlice se může použít i bez takových řídítek, ale je třeba použít stejný systém jako u IHC, avšak vložit kompresní šroub ze spodní strany a na vrchu shimu našroubovat matici.
Při výběru vidlice doporučujeme dát pozor na kompresi (kterou hledáš a kterou tvé ostatní komponenty vyžadují) a kompatibilitu kolečka (šířka, průměr, velikost osy).